تفاوت بین یک میز اداری و یک ایستگاه کاری اداری چیست؟
اغلب در مورد میزها و ایستگاه های کاری می شنوید و ممکن است در مورد تفاوت های بین آنها گیج شوید. خبر خوب این است که تفاوت عمده ای وجود ندارد و اغلب می توانید از این دو نوع مبلمان اداری به جای هم استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، باید تفاوت ها را بدانید و تا جایی که می توانید با آنها کار کنید. برای شناسایی تفاوت ها، باید هر کدام را به ترتیب بررسی کنیم.
میز اداری چیست؟
این کاملا واضح است. میزهای اداری به معنای واقعی کلمه فقط میز هستند، فی نفسه هیچ ویژگی خاصی ندارند. اساسا یک تکه چوب تخت با چهار پایه! البته، میتوانید انواع خاصی از میز تحریر مانند ارتفاع پایه، منحنی، نیمکتی یا میز گوشهای را خریداری کنید، و این در واقع به این بستگی دارد که چه نوع شکلی با فضایی که در دسترس دارید مناسب است. میزهای اداری برای هر نوع موقعیتی مناسب هستند، خواه فردی باشد که در یک پذیرایی نشسته باشد، در یک دفتر بزرگ با پلان باز، حتی در یک فضای آزاد. میزها انعطاف پذیر هستند و اساساً متناسب با نیازهای خاص شما هستند.
ایستگاه کاری اداری چیست؟
ایستگاه های کاری اداری بسیار شبیه به میز هستند و اغلب گیج می شوند. به طور کلی، اگرچه نه همیشه، ایستگاه های کاری تمایل دارند برای یک نوع خاص از کار تدارک دیده شوند، به عنوان مثال. تایپ کردن، کار در مرکز تماس، و غیره. آنها اغلب دارای کناره ها یا صفحه نمایش داخلی هستند و مقدار مشخصی از حریم خصوصی را برای شخصی که در آنها نشسته است، می کنند. ایستگاه کاری انتخاب خوبی در یک دفتر کار با پلان باز است زیرا به کسانی که کار می کنند اجازه می دهد بدون هیچ گونه حواس پرتی از اطرافیانشان تمرکز کنند. معمولاً یک ترمینال رایانه در ایستگاه کاری وجود دارد و تعداد کمی دیگر، اگرچه ممکن است فضایی برای اقلام کوچک وجود داشته باشد، مانند داخل سینی، یک قلمدان و غیره. میزان تنهایی برای انجام کارشان
چگونه می توانید بین این دو انتخاب کنید؟
وقتی نوبت به انتخاب نوع خاص مبلمان برای دفتر خود می رسد، باید به انواع کارهایی که قرار است در آن فضا انجام شود فکر کنید. برای انجام این کار، باید از دست اندرکاران، یعنی کارمندان خود بپرسید که فکر می کنند چه چیزی برای فضا مناسب است. اگر از صفر شروع میکنید، یعنی یک فضای اداری کاملاً جدید ایجاد میکنید، ممکن است مقدار کمی آزمون و خطا برای یافتن بهترین فضای بهرهوری کلی وجود داشته باشد. در این مورد، مبلمان اداری مدولار ممکن است انتخاب خوبی باشد، زیرا میتوان آنها را به راحتی جابهجا کرد و در زمانی که از آنها استفاده نمیشود، آنها را دور نگه داشت. میزهای اداری برای طوفان فکری و سایر کارهای عمومی که تعداد زیادی از افراد را درگیر می کنند ایده آل هستند و این بدان معناست که شما باید به فکر نشستن باشید. صندلی های مشبک گزینه خوبی در این مورد هستند زیرا قابلیت تنفس دارند و برای بلند شدن و راه رفتن در هنگام طوفان فکری ایده آل هستند. اگر بین انتخاب ایستگاه کاری یا میز گیر کرده اید، فقط باید به این فکر کنید که کدام گزینه در دفتر شما مناسب تر است. ایستگاه های کاری گاهی اوقات می توانند بزرگتر باشند، اما می توانند جمع و جور نیز باشند.
میزها نیز میتوانند اشکال و اندازههای متفاوتی داشته باشند، اما به انواع کارهایی که بیشتر انجام میشوند برمیگردد.اگر کارمندان شما برای کار به تنهایی نیاز دارند، یعنی در یک مرکز تماس کار میکنند یا باید واقعاً روی کارها تمرکز کنند، ایستگاههای کاری ممکن است بهترین باشند. با این حال، اگر یک دفتر بزرگ با طرح باز دارید که تمرکز کار چابکی دارد، میزهای معمولی ایده بهتری هستند و میتوانند با وظایف خاصی که باید در هر روز خاص تکمیل شوند، سازگار شوند. برای انتخاب خود وقت بگذارید، اما اکنون تفاوت های اصلی، اما ظریف بین میزها و ایستگاه های کاری را می دانید، در مکان بهتری برای انتخاب مناسب برای نیازهای تجاری خود هستید.
منبع : www.calibre-furniture.co.uk و https://sarvestanco.com