دل نوسته های مرد تنها

دل نوسته های مرد تنها به دنیای من خوش آمدید

دل نوسته های مرد تنها

دل نوسته های مرد تنها به دنیای من خوش آمدید

داروخانه آنلاین چیست؟

دوشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ب.ظ

از زمان معرفی اینترنت، انقلابی در نحوه بازاریابی و فروش محصولات به مصرف کنندگان رخ داده است. کالاهای دارویی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و داروخانه های آنلاین یا داروخانه های اینترنتی در پاسخ به این امر پدید آمده اند. داروخانه های آنلاین مشاغلی هستند که داروهایی از جمله داروهایی که نیاز به نسخه دارند را در اینترنت می فروشند. تخمین زده می شود که از هر 6 مصرف کننده ایرنی 1 نفر داروهای دارویی را به صورت آنلاین خریداری کرده است. فروش آنلاین داروها به سرعت رشد کرده است که اغلب به دلیل قیمت پایین داروخانه های آنلاین است. با این حال، نمی توان شک کرد که درجه بالایی از صداقت برای حفظ استانداردهای بهداشتی و انجام مسئولیت اخلاقی برای ارائه مراقبت بهینه از بیماران مورد نیاز است.

الزامات قانونی
از نظر قانونی، داروخانه‌های آنلاین باید در هر منطقه‌ای که مصرف‌کنندگان می‌توانند خرید کنند، مجوز داشته باشند، اگرچه مقررات دقیق بسته به کشور یا وضعیت عمل متفاوت است. علاوه بر این، محل فیزیکی داروخانه‌های آنلاینی که به برخی کشورها مانند ایالات متحده می‌فروشند، باید در کشوری باشد که فروش در آن انجام می‌شود. مشارکت پزشک برای مشاوره با بیمار معمولاً برای همه داروخانه های آنلاین دارای مجوز برای توزیع داروی تجویز شده ضروری است. بنابراین، شکل آنلاین علائم گزارش شده توسط بیمار در اکثر کشورها کافی نیست.

دلایل گرایش به داروخانه های آنلاین
مطالعات نشان داده است که حتی داروهای تجویزی نیز به صورت آنلاین بدون نسخه در دسترس هستند. چرا کاربران به دور از سیستم تایید شده ویزیت مطب پزشک، دریافت نسخه و تکمیل آن در داروخانه جامعه، به این روش غیر سنتی برای تامین نیاز قانونی خود به داروی نسخه‌ای روی می‌آورند؟ در بسیاری از موارد، فرآیند تهیه و پر کردن نسخه، گران‌تر و دشوارتر از خرید آنلاین همان دارو بود. سیستم پزشکی کمتر به نیازهای بیمار پاسخ می دهد به این معنا که دوز کافی از داروی مورد نیاز را ارائه نمی دهد. ناشناس بودن یکی دیگر از ملاحظات بود.

خطرات و مزایا داروخانه های آنلاین
شکی نیست که داروخانه های آنلاین در برخی موارد می توانند برای بیماران مفید باشند. این امر به ویژه برای افرادی که در مناطق روستایی یا دورافتاده زندگی می کنند، یا برای کسانی که ممکن است در دسترسی به داروخانه سنتی جامعه مشکل داشته باشند، صادق است. داروخانه های آنلاین نیز می توانند راحتی خرید داروها را افزایش دهند و صرف نظر از موقعیت مکانی برای بسیاری از مصرف کنندگان منفعت اقتصادی داشته باشند. با این حال، داروخانه های آنلاین بدون خطر نیستند. در مقایسه با داروخانه‌های محلی، یکی از نگرانی‌های خاص، شیوع بالای کالاهای دارویی تقلبی یا با کیفیت پایین‌تر است که به صورت آنلاین به فروش می‌رسند. در بیشتر موارد، بیماران تا زمانی که بعد از تجویز دوز دارو را احساس نکنند، قادر به تشخیص تفاوت در ظاهر داروها نیستند. بسته بندی یا برچسب زدن ممکن است گمراه کننده یا نامناسب باشد. علاوه بر این، تعامل داروساز و بیمار معمولاً در یک محیط آنلاین کمتر متمرکز است یا وجود ندارد، که به طور بالقوه می تواند منجر به اطلاعات نادرست بیماران و افزایش احتمال خطاهای دارویی شود. یک مطالعه حتی در مقایسه با روش‌های سنتی خرید از طریق نسخه در مطب پزشک، خطر عوارض جانبی بالاتری را در هنگام خرید داروهای مسکن بدون نسخه آنلاین نشان داده است. این پدیده به عنوان اثر دوزهای بدون نظارت، تداخلات با سایر داروها و شرایط نامناسب استفاده از این داروها فرض شده است.


مشاوره بیمار در داروخانه های آنلاین

ارائه مشاوره به بیماران در مورد سلامت و دوز بی خطر، تجویز، عوارض جانبی و تداخلات داروهایی که آنها درخواست می کنند، چه بدون نسخه و چه بدون نسخه، یکی از وظایف اصلی یک داروساز است. این مهم است که با اجرای مدل کسب و کار داروخانه آنلاین به خطر نیفتد. روش ارائه مشاوره می تواند در داروخانه های مختلف متفاوت باشد. اگرچه اکثر داروخانه های آنلاین شامل یک بروشور مکتوب اطلاعات پزشکی مصرف کننده (CMI) هستند، بیم آن می رود که در عمل بسیاری از بیماران برای درک اطلاعات مهم موجود در آن وقت صرف نکنند. بنابراین یک CMI ممکن است در برخی موارد کافی باشد، اما داروخانه‌های آنلاین ممکن است نیاز به تماس بیشتری از طریق تلفن داشته باشند، به‌ویژه برای موارد پیچیده‌ای که احتمالاً با مشکلات احتمالی مرتبط هستند.

رضایت مشتری
مانند هر تجارت دیگری، موفقیت یک داروخانه آنلاین به رضایت بیمارانی که از خدمات آنها استفاده می کنند بستگی دارد، زیرا این به تنهایی می تواند دوام مداوم تجارت را تضمین کند. چندین جنبه وجود دارد که برای ارائه یک تجربه مثبت مشتری ضروری است:

هزینه و در دسترس بودن محصول
کیفیت مراقبت
خدمات مشتری
اطلاعات بیمار

در صورتی که مراقبت های مناسب برای رفع نیازهای بیماران به همان میزان و حفظ کیفیت مراقبتی که به طور سنتی توسط داروسازان جامعه ارائه می شود، حفظ شود، این امکان وجود دارد که این مناطق توسط یک داروخانه آنلاین به طور بهینه مدیریت شوند. هنگامی که مشتریان از خدمات راضی هستند، به احتمال زیاد به دنبال مراقبت بیشتر خواهند بود. اگر تجربه منفی داشته باشند، موفقیت داروخانه آنلاین محدود است.

منبع: https://www.144tehranpharmacy.com/

https://www.news-medical.net/health/Online-Pharmacy.aspx

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۱
مرد تنها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی